No woman, No szály (2003. november) „A nagy Ő elárulta, hogy Melindával kialakult köztük valami. Mellette nem is akar már elaludni, de Mónika mellett sem, hiszen ő az első perctől kezdve tetszett neki.” (Blikk, október 24., péntek) Vége felé közeledik a TV2 Nagy Ő című produkciója. A jóléti rendszerváltás rögös útján megfáradt állampolgárok önérzetromboló vakítása feltartóztathatatlanul hömpölyög – hogy teljes legyen a képzavar. A reklámokhoz ma már olyan szorosan hozzátartozik a szex, mint Havas Henrikhez a szemüvegszár. Ez dogma. A Siemens új maroktelefonja szexi, és miért golfoznál, ha szexelhetsz is? (Mazda) Efféle okosságokkal lettem gazdagabb, amint behajóztam az óriásplakátok sűrűjén át az M3-asról a fővárosba. Ha már valaki (a köztársaság polgárainak döntő többsége) képes egy távközlési berendezésre vagy egy személygépjárműre rágerjedni, akkor ez arra is választ ad, hogy miért jó üzlet Noszály Sanyit és udvarházát a Blikkben és egyéb legkedveltebb napilapokban a tévéadások nyomán újra és újra közszemlére kitenni. A vonzó, szeretném megszerezni = szex relációban ott rejtőzködik a titkos megfejtés. Mari néni, a médiahabzsoló HTB számára épp oly misztikusan távoli a fáskamrában gányoló Pali bácsival eltöltött romantikus másfél óra, mint a Noszály-féle macsó megszerzése (hogy a Mazdáról már ne is beszéljünk). Ne legyen félreértés, nem vagyunk elnézőbbek azokkal szemben sem, akik ugyan szociológiai értelemben nem Mari nénik, mégis hajlamosak sorsszerű rendszerességgel eltűnni kedd esténként a popók, dekoltázsok és a Noszály Sanyi kijelölte Bermuda háromszögben. Bár a Sziszi, Tündi és Melinda fantázianevű portékák világában Sándor az egyetlen valóban nevesített lény, alakja nem a dögös pasi (?) vonatkozásában érdekes. Ugyanis hősünk a szívdobogtatási praktikák közti botladozás során az evolúció lépcsőjén egy fokot visszalépve domináns csődörré alakul. A képernyőn egy pavlovi értelemben jól kondicionált félkegyelmű kertészként mutatkozik, aki az adott jelre képes kinyújtani a kezét és szinte 100%-os magabiztossággal tudja az „elfogadod tőlem ezt a rózsát”-hangsort elővarázsolni magából, egymás után akár többször is. A reklámokhoz ma már olyan szorosan hozzátartozik a szex, mint Havas Henrikhez a szemüvegszár | Amint a Blikk fotójának képaláírásából is kiderül, Sanyinak napi 24 órában kell gáláns és szórakoztató partnernek lennie. Tegyék a kezük Anita szívére, ez nem csak a főszerepre kiválasztott szerencsétlen teniszezőnek nem sikerülhet, de egyetlen férfitársunknak sem ebben a megveszekedett álromantikus világban. Láthatóan Sándornak is elege van az egészből, csak hát ugye a szerződés… Olyan kínos az egész. Kívánkozna lefele a Széna téri giganto plakátról is, szinte látjuk amint reggel a tükör előtt Adyt idézi magának szemrehányón: „Szeretném már magam utálni, / De, istenem, ők is utálnak: / Nem szabad, nem lehet megállni.” És a verkli forog tovább. Középpontban Noszály Herkulessel.
|