EMI
Ez itt a reklám zene (2005. március) Ma Magyarországon az a szomorú helyzet, hogy aki jó zenét akar hallani lemezvásárlás nélkül, az hallgasson reklámokat a tévében. A reklámok alatt és a gyorséttermekben hallható zene kiválasztási hazája nem Magyarország. És hát ezért is öröm egy reklámzenei válogatás, erre voltak már példák, bár kérdés, hogy mennyire lehet sikeres a dolog. Olyan előadók számai válhatnak reklámokon keresztül slágerré, amelyek a hazai kereskedelmi rádiókban „alternatívnak” számítanak. De… alternatív-e a rock-idol Iggy Pop? Nem az. Alternatív-e az ausztrál Jet Vodafone-slágere? Nem az. De hát ilyen országban élünk: amikor a londoni metrón minden második ifjú utas Dandy Warholst vagy Bloc Partyt hallgat a discmanjén, addig itthon ezek az együttesek csak akkor lehetnek ismertek, ha egy angol multi tőlük választ aláfestő zenét. Nem mellesleg ezek a dalok tökös, igényes slágerek, amelyek önállóan, de reklámokhoz rendelve is megállják a helyüket. Hogy az itthoni boltok polcain mi lesz a sorsuk? Nem tudom.
-
|